Posted in Set Resdung, Testimoni

Dek Kerana Takut Hilang Hidung Aku Tekad Mencari Penawarnya

Accchummmmmm!!!! Achummmmm!!! Bersin tak berhenti terutama waktu pagi. Terasa bergegar gegendang telinga. Bila serangan bersin dah bermula susah nak berhenti. Berair mata, hidung semua. Perit rasanya betul tak? Boleh hilang mood seharian.

Tapi macam mana nak tahu kita ada resdung? Resdung tu macam mana ye? Jom kita berkenalan dulu dengan simptom-simptom resdung sebelum kita cari penawarnya.

Continue reading “Dek Kerana Takut Hilang Hidung Aku Tekad Mencari Penawarnya”

Advertisements
Posted in Set Wanita, Vitamin

ALFALFA : Raja Segala Tumbuhan

Sesiapa minat menonton rancangan masak-masak Jamie Oliver mesti pernah nampak dia tabur alfalfa ni dalam salad. Tak boleh imagine rupanya? Takpe ayen sediakan gambar. Jangan kata ayen tak “umbrella”..kikikiki

Alfalfa-rupa dia seakan-akan taugeh
Alfalfa-rupa dia seakan-akan taugeh

Alfalfa atau nama saintifiknya Medicago Sativa merupakan sejenis tumbuhan yg sgt kaya dengan pelbagai nutrisi. Dikenalpasti sebagai makanan yang paling kaya dengan pelbagai nutrisi dan zat galian yg kebanyakannya tidak terdapat di dalam buah-buahan dan sayuran. Patutlah title “KING OF PLANTS” diberikan kepadanya.

Kandungan vitamin/mineral yang terdapat di dalam Alfalfa adalah:

Vitamin A – Baik untuk penglihatan. Membina ketahanan terhadap jangkitan, terutamanya dalam saluran pernafasan; menggalakkan pertumbuhan sel; menggalakkan kulit yang sihat dan adalah penting semasa kehamilan.

Vitamin E – Melindungi sel-sel terhadap kerosakan daripada sinaran dan matahari dan pencemaran udara; kesihatan jantung, kardiovaskular dan kesihatan otot; memperbaiki fungsi imun; menguatkan otot di dalam badan; membantu membawa nutrien ke sel-sel dan membantu menguatkan dinding pembuluh darah; membantu fokus mata.

Vitamin U – Menggalakkan kesihatan badan untuk membantu mengatasi ulser peptik.

Vitamin B6 – Membantu asimilasi makanan dan metabolisme protein dan lemak; menggalakkan kesihatan saraf dan kulit; membantu mengurangkan loya.

Vitamin K – Penting bagi pembekuan darah; penting dalam fungsi hati; menyumbang kepada kecergasan dan panjang umur.

Vitamin D – mengawal penggunaan kalsium dan fosforus di dalam badan dan oleh itu diperlu kanuntuk pembentukan gigi dan tulang yang kuat dan sihat.

Kalsium – membina dan mengekalkan tulang dan gigi; membantu darah membeku, membantu dalam kecergasan dan daya tahan; mengawal rentak jantung, melegakan saraf.

Zat Besi – diperlukan dalam pembinaan hemoglobin; membantu pengangkutan oksigen di dalam darah.

Kalium – perlu bagi saraf otot, tindakan jantung dan tindak balas enzim; juga untuk digests lemak.

Fosforus – diperlukan untuk tulang yang normal dan struktur gigi. Saling berkait dengan tindakan kalsium dan Vitamin D. Meningkatkan peranan tisu saraf.

Klorin (klorida) – elektrolit penting yang membersihkan dan menyucikan badan; mengawal metabolisme lemak, gula dan kanji.

Sodium – mengawal keseimbangan cecair di seluruh badan, meneutralkan asid, menghalang pembekuan darah, mengaktifkan limpa, usus dan fungsi perut.

Silikon Magnesium – membantu badan untuk menangani sembelit; ketahanan saraf; melindungi kulit dan badan, dan merangsang fungsi otak.

Fakta Menarik yang Anda Perlu Tahu Mengenai Alfalfa.

1) Amat kaya dengan Protein – 18.9% lebih tinggi berbanding daging lembu ,3.3% lebih tinggi berbanding susu dan 13.1% lebih tinggi berbanding telur. (Otot terdiri protein dan jika kurang protein menyebabkan keletihan dan kelesuan)

2) Telah digunakan sejak lebih 2500 tahun dahulu dan digunakan dalam perubatan tradisional. Wahh dah lame terkenal rupanya Alfalfa ni…🙂

3) Akar alfalfa boleh mencapai sehingga 20 kaki ke dalam tanah utk menyerap pelbagai nutrisi. Panjangkan…

4)Alfalfa adalah milk booster yang sekian lama digunakan di benua Amerika. Bagus utk ibu2 yang menyusu…boleh dapat susu yang meriah! 🙂

Memang bertepatan PROMOSI bulan ini anda boleh dapatkan Alfalfa complex yang difomulasi oleh Shaklee utk anda sendiri, keluarga, sedara ipar duai atau boleh diberikan sebagai hadiah dengan harga terbaik! Buy 6 Free 1! Memang berberbaloi baloiiiii…

Alfalfa Complex
Alfalfa Complex


Untuk tempahan and konsultasi lanjut boleh hubungi Ayen yer 🙂

Fadzrin Zainal (017-2071981)

Pengedar Shaklee KLCC, Keramat AU, Setiawangsa dan Wangsa Maju