Tokey.Vitamin.KLCC

fadzrin zainal | www.tokeyvitaminklcc.wordpress.com | +60172071981

Senggugut Tahap Guling-Guling Wajib Ada Stok Ubat Tahan Sakit Serta Keputihan “Meriah” Sampai Gatal-Gatal. Apa Yang Wanita Ini Lakukan Sampai Berjaya Atasinya Malah Berjaya Hamil!

Leave a comment

Assalammualaikum. Saya Farah Qurratun Aini mama kepada 2 orang cahaya mata. Kisah saya dengan Shaklee bermula apabila saya mencari vitamin untuk meredakan sakit senggugut dan keputihan yang teruk sejak dari bangku sekolah lagi.

Dulu setiap kali datang bulan, senggugut pun akan datang juga sampai tahap tak boleh buat apa-apa aktiviti pon. Masa zaman sekolah dulu kawan-kawan cakap kalau senggugut angkat kaki sandarkan ke dinding boleh meredakan sakit sengugut tu. Masa zaman sekolah dulu takde ambil ubat atau sebarang vitamin cuma mampu menahan sakit sahaja.

Bila dah masuk kolej, baru lah belajar ambil ubat tahan sakit warna pink tu..itu pon sebab nak elak dari ponteng kelas..dan kalau time senggugut menyerang dan dalam masa yang sama ada kuiz, test, dengan assignment yang nak disiapkan kemudian time exam mestilah ubat tahan sakit tu menjadi penyelamat. Bila dah cuba-cuba maka jadi lah amalan. Memang tak pernah terputus stok ubat pink tu sehingga lah masuk kerja dan kahwin. Bila dah kerja memang terpaksa lah ambil MC setiap bulan. Menganggu jugak prestasi kerja masa tu.

Dan saya perasan yang keputihan juga makin teruk bila meningkat remaja. Pantyliner pon tak boleh terputus bekalan. Kena pakai dan kena sentiasa ada dalam beg. Semua ni memang rasa sangat-sangat terganggu. Bila buat aktiviti yang mengeluarkan peluh lagi meriah la keputihan tu keluar sampai kadang-kadang jadi gatal.

Alhamdulilah selepas konsisten mkn GLA Complex dan Alfalfa Complex selama 2bulan, sengugut dah takde, keputihan juga makin berkurang dan period datang pon cantik aje. Maksud nya kitaran period tu tetap setiap bulan. Bila kitaran haid dah tetap mudah untuk cari waktu subur dan peluang untuk hamil tu tinggi.

FB_IMG_1490378200412

Dan alhamdulilah bersyukur sangat genap 9bulan lepas tu double line pun muncul .Berita kehamilan itu adalah hadiah ulangtahun kami yang pertama. Menangis kegembiraan kami suami isteri. Dan selepas bersalin kan anak sulung , saya selama setahun 3bulan tak datang haid. Sangat tak selesa. Simptom-simptom macam nak period ada tapi tak period pon. Dan memang merancang nak tambah anak lagi. Sebabkan tak period saya ikhtiar lagi dengan GLA Complex masa itu pada bulan Disember . 3bulan kemudian saya period dan bulan berikutnya April 2016 saya hamil anak kedua. Alhamdulilah.

Inilah Shaklee Effect saya. Terima Allah Terima kasih Shaklee.

……

Jika anda mengalami masalah keputihan dan senggugut maka GLA Complex dan Alfalfa adalah penawarnya. Jangan dibiarkan masalah ini membelenggu anda. Kalau simpan emas mangkin lama mangkin mahal. Tapi kalau disimpan sakit mangkin lama mangkin mudarat.

Hubungi Ayen melalui talian 017-2071981 untuk tempahan dan konsultasi.

Fadzrin Zainal (Ayen)

https://www.wasap.my/60172071981

Founder of Tokey.Vitamin.KLCC

Leave a comment