Bila Sebelah Mukaku Kaku – Bell’s Palsy Survivor

shutterstock_142857034-e1451376726146

Bellโ€™s Palsy adalah penyakit saraf yang mengenai saraf fasialis (wajah), menyebabkan kelumpuhan otot-otot salah satu sisi wajah, sehingga wajah menjadi asimetris. Ini kerana salah satu sisi wajah tampak seakan jatuh atau senget sebelah. Hanya salah satu sisi wajah penderita saja yang dapat tersenyum, dan selain itu, hanya satu mata saja yang dapat menutup dengan sempurna.

Kali ini kisah yang Ayen nak kongsikan ialah merupakan pengalaman sendiri bekas pesakit BELL’S PALSY, Puan Faiza Suhada yang telah pun sembuh. Jangka masa beliau sembuh amat pantas. Alhamdulillah. Syukur diberi kesembuhan oleh Allah, apa yang kita boleh buat ialah jangan berputus asa untuk terus berikhtiar untuk sembuh. BELL’S PALSY SURVIVORโค.


15965377_10211389533564730_6962897203846262634_n

“BILA SEBELAH MUKA KU KAKU”

Alhamdullilah
.
2 oct 2015
.
Saya bangun sebelah muka da jatuh
.
Xbole senyum
Mata x bole tutup
Air mata mengalir macam menangis
Sakit
Rasa tegang je
.
Dr sahkan saya diserang bellpalsy
Bukan STROKE
tapi kelemahan sebelah otot muke
.
Saya di steroid
.
Punca UNKNOWN
Tapi maybe sebab saya menyusukan dan baru lepas bersalin
.
Saya tidak mengambil sebarang steroid lagi selepas tu..
.
Consume SPECIAL DOSE VIVIX
Dan consume
Omega guard
Bcomplex
Vitamin E
dgn EXTREME
.
Saya juga menjalani fisioterapi
.
Alhamdullilah selepas 90hari
Saya diberi kesempatan SENYUM kembali
.
Share la
Saya izinkan
Kalau ade ahli keluarga / sahabat handai yg mengalami berikan support
Ia bukan mudah seperti dijangka
.
Saya dan sahabat #bellpalsy sahaja yg tahu apa yg kami rasa..
Actually its more to self confidence / esteem
Tapi serius ia MANIS untuk diingati
Dalam calender kehidupan
Hadiah dari Allah
Harap ia menghapus dosa2.


 

Konsultasi dan order:

Fadzrin Zainal
Whatsapp : 0172071981
Pengedar Shaklee KLCC, Keramat AU, Setiawangsa dan Wangsa Maju
Tokey.Vitamin.KLCC

Leave a Reply

